busungen

Hej!
Min rid vecka har inte riktigt gått som planerat. Ridlektionen i måndags gick verkligen skit dåligt, han stretade och hängde sig på sidan och gjorde allt motstånd man kan tänka sig. Märkte redan att när jag kom till stallet att han var på riktigt dåligt humör. Inte alls gosig som han brukar vara utan bara fruktansvärt sur. Men hästar måste ju självklart få ha dåliga dagar de me. Och detta var en sådan för min lilla kavat!

Sen igår var jag ute och red med en kopis från stallet, en jätte mysig lång tur ute i snön. Vi hittade en ny lång grusväg täckt men massvis med snö som vi låg och bara rullade på i galopp i ca tio minuter. Otroligt härligt! Sedan  vände vi hemåt och han fick världens damp, dock av glädje så då var det bara roligt. La mig före minkompis med honom för han brukar jämt lugna sig då. sen kom vi till en liten nedförsbacke där jag tänkte bryta av till trav och trava nedför istället. men icke... det tyckte verkligen inte kavat för han ville fortsätta galoppera. Så då börjad han hålla på jätte mkt och kastade av mig, slår vad om att dt var för att jävlas. Aja jag slog mig inte då jag trillade rakt ner i den mjuka snön och vi fick efter ett bra tag tag i honom.

Vi ska antagligen dit bort och rida igen på söndag, ska då försöka hålla mig kvar. haha. Nej men det var verkligen en dröm väg så inte ska vi sluta med den bara för den här lilla incidenten. Önska mig lycka till tills nästa gång.


Har nästan inga bilder på denna datan så får bjuda på en liten bild jag
tog häromdagen!

Kommentarer
Postat av: Christopher

Hejsan, anmäl dig til dagens blogg hos mig om du vill annars önskar jag dig en fortsatt trevlig torsdag! :)

2010-12-09 @ 14:23:17
URL: http://guevacci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0