hundkurs start

Glömde skriva om min och Viljas hundkurs som startade igår, så hade tänkt att skriva lite kort om det nu istället.

Påvägen dit satt jag och mamma och funderade på hur det skulle gå då Vilja är ganska rädd för andra hundar (hoppas att detta bara är en period hon är inne i), vi viste bara att det skulle vara grymt bra träning för henne att vara där och möta alla dessa hundar. Så när vi var framme hoppade vi ur bilen och strax därefter möttes vi av massor me hundar men Vilja var inte ens särskillt rädd, hon var såklart lite tillbakadragen och skulle gärna klänga på mina ben men mer än så var det  inte. Men med än gång vi kom in i lokalen så blev hon som ombytt hon blev skit tuff och tyckte att alla andra vovvarna var skit roliga och hon kände sig hur hemma som helst och hon la sig till och med på rygg  och rulla runt och gosa, vilket hon aldrig gör när vi är någon annan stanns än hemma. Så det var verkligen jätte roligt att se att hon verkligen var lugn och trygg med dessa hundar runt omkring. 

Vi gick ju våran valpkurs där när hon inte alls var gammal så det är säkert därför hon kände sig väldigt hemma, så det var en grym lättnad ska jag säga er. 

När väl träningen drog igång var Vilja 100% koncentrerad på mig och hon tyckte att det var jätte roligt. Hon lär sig jätte fort, tycker det är jätte roligt och är grymt duktig. Fatta vilken stolt matte hon hade när vi gick därifrån! Är så himla roligt att hon verkligen tycker att det är roligt då det är detta jag vill hålla på med. Så nu är det bara att öva massor på övningarna tills nästa vecka då dt kommer nya saker att lära sig då! 


Bild från förrgår, du är verkligen det finaste jag har Vilja voffa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0