Min lilla prins

Vt inte om jag tidigare har berättat att sommaren 09 (tror jag att det var) så hyrde jag och en kompis två hästar över sommaren. Här är min lilla hästis som hette Jerka:







Han var grymt fin och super snäll, han älskade att äta mat och han var envis som synden när man gick med honom i grimskaft, stark som bara den. Men när man red så var han super mysig, självklart kunde han bli stark även då och springa iväg ibland. Men så var han och jag var inte särskilt duktig på att hejda honom, han fick nog göra lite som han själv ville den sommaren, men kul hade vi kan jag ju säga och jag tror att han mådde bra där vi hade honom med stor fina gröna hagar och ridturer nästan varje dag. Underbar sommar verkligen och jag längtar tbx ofta, det kändes verkligen som att man hade en egen häst vilket är det jag även vill ha nu snart. Men dock är det ju lite svårare än så, man behöver någon som betalar all den kostnaden och någon i familjen som har intresse vilket jag inte har. Men när jag har en egen inkomst ska jag ha en häst! Jerka är iaf en häst som har grymt stor plats i mitt hjärta och honom kommer jag heller aldrig att glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0